1. Home>
  2. RS blog>
  3. Angažovanje zaposlenih>
Persone zaposlenika

Persone zaposlenih: Stvaranje jedinstvenih iskustava u hibridnom svetu

HR bi mogao – i vjerovatno bi trebao – naučiti više od marketinga. Jedna od glavnih oblasti interesovanja je kako marketinški stručnjaci pristupaju raznovrsnoj bazi klijenata: sa personama, polu-fiktivnim grupama ljudi sa sličnim osobinama, vrednostima i ponašanjem. Prevedena na HR jezik, ova ideja bi mogla značajno poboljšati iskustva zaposlenih (EX) u hibridnom timu.

Naša nedavna anketa poslodavaca, Budućnost posla i ljudi, pokazala je da se pružanje jedinstvenih iskustava zaposlenima smatra drugim najvećim ljudskim izazovom u budućnosti. I to nije veliko iznenađenje. U današnjem svetu posao više nije mesto – to je aktivnost koja se može obavljati bilo gde i bilo kada. Mnoge radne snage su postale hibridne, povećavajući raznovrsnost mogućih iskustava zaposlenih. Novi pristup EX-u, sa alatima kao što su ličnosti zaposlenih, postaje važniji.

Šta su ličnosti zaposlenih?

Persone zaposlenih su zapravo modeli koji predstavljaju različite grupe zaposlenih. Poput ličnosti korisnika, oni se oslanjaju na podatke i uvide iz više izvora kako bi kreirali bogate profile. Oni sadrže detaljne informacije o karakteristikama svake osobe. Kada su definisani, oživljavate ih tako što ćete izgraditi priču oko njih i koristiti ih za prilagođavanje iskustava zaposlenih.

Zajedničke karakteristike koje treba uključiti u kreiranje ličnosti zaposlenog:
  • Starost i period života
  • Položaj, status i iskustvo u kompaniji
  • Ciljevi u karijeri
  • Šta im smeta i koje su im frustracije
  • Odnos prema promenama
  • Profesionalna iskustava
  • Vrednosti, ponašanje i ličnost
  • Radne preferencije
  • Učinak i motivacija
  • Digitalni alati na poslu/kući
  • Preferirani kanali komunikacije

Uz nekoliko različitih tipova, moći ćete da kreirate personalizovanija iskustva koja će verovatno pozitivno rezonovati kod većine zaposlenih.

    Persona zaposlenika primjer
    Zašto ličnosti zaposlenih sada imaju više smisla nego ranije?

    Na mnogo načina, zaposleni su zapravo postali poslovni kupci. Oni imaju veću svest i pristup drugim mogućnostima. Ljudi su se takođe prilagodili razmišljanju potrošača na poslu jer očekuju besprekorna iskustva sa, između ostalog, digitalnim alatima i beneficijama za zaposlene. Stoga, unutar jedne radne zajednice, individualne potrebe mogu veoma varirati. A kao poslodavac, možete odgovoriti na ove potrebe samo ako znate za njih. Ovde se pojavljuju ličnosti zaposlenih.

    Kako započeti kreiranje ličnosti zaposlenog u 4 koraka?

    Ne pokušavajte da pogodite ličnosti zaposlenih u vašoj organizaciji. Umesto nagađanja, koristite kvalitativne i kvantitativne podatke za kreiranje profila i imajte na umu da su ovi tipovi zaposlenih donekle generički i da neće obuhvatiti svaku jedinstvenu osobinu.

    # 1 Odlučite se za plan igre

    Pregledajte ličnosti zaposlenih iz drugih organizacija da biste bolje razumeli koncept i odredili karakteristike koje biste želeli da uključite u svoje. Zatim proverite koje podatke već imate, a koje nemate. Na primer, verovatno imate pristup statističkim podacima o demografiji, informacijama o stopama izostanaka i rezultatima ankete zaposlenih. Savet: Obratite se kolegama koji imaju iskustva u stvaranju ličnosti jer vam mogu pomoći da kreirate pitanja da biste dobili povratne informacije koje su vam potrebne i mogu da obezbede formate.

    #2 Prikupite povratne informacije zaposlenih

     Da biste dobili informacije koje nedostaju, možda bi bilo dobro organizovati fokus grupe zaposlenih. Započnite razgovor i pustite ih da se oslanjaju na ideje, motivacije i iskustva jedni drugih. Druge moguće metode istraživanja uključuju intervjue jedan na jedan, posmatranje radnog mesta i ankete zaposlenih. Svi ovi podaci će vam pomoći da razvijete konkretno razumevanje šta čini vašu hibridnu radnu snagu uspešnom, a šta ne.

    # 3 Potražite obrasce

    Sada je vreme da identifikujete potencijalne grupe koje dele bolne tačke, ponašanja, preferencije rada na daljinu, itd. To možete da uradite pokretanjem skupova podataka preko alata za analitiku ili – ako imate vremena – tako što ćete sami uraditi neku analizu podataka. Svaka grupa tada treba da dobije ime i sve ključne informacije. Zapamtite, pokušajte da se držite nekoliko profila. Previše ličnosti će otežati prevođenje vašeg rada u planove iskustva zaposlenih koji mogu da se urade.

    # 4 Ponovite svoje ličnosti

    Šanse su da nećete odmah postići ono šta želite        . Ličnosti vaših zaposlenih će verovatno trebati manje ili više dorade. Dakle, proverite ih sa zaposlenima koji ih predstavljaju pre nego što ih zaista upotrebite. Da biste to uradili, možete organizovati drugi krug diskusija u fokusnim grupama, a konačne verzije se zatim mogu oblikovati u visoko uglađene profile.

    Ready. Set.Go.

    Osobe zaposlenih doprinose ličnim i vrednijim iskustvima zaposlenih. Naročito ako ih kombinujete sa mapama putovanja zaposlenih. Ova poslednja tehnika se odnosi na razbijanje celog puta zaposlenog na pojedinačne trenutke, pomažući vam da identifikujete one trenutke koji su zaposlenima najvažniji. Tada možete napraviti veću razliku sa personama. Sada kada ljudi rade u potpuno novim situacijama i kada kompanije moraju da prevaziđu promene bez presedana, ovaj metod izgleda kao lepa perspektiva, zar ne?