Kada je pandemija Covid-19 pogodila Evropu u proleće 2020. godine, automatizacija HR procesa i digitalna transformacija očigledno nisu bili glavni prioritet u organizacijama.
Organizacije su u tom periodu imale daleko važnije brige; očuvanje zdravlja zaposlenih i ekonomski opstanak, što je prirodno postalo neposredni i glavni prioritet.
Danas, sa ovim iskustvom, sve više organizacija nastavlja da procenjuje svoje interne sisteme i procese i traži načine da dostignu viši stepen digitalne zrelosti upravo kako bi se prilagodile novim izazovima u poslovanju.
Ako pogledamo samo HR segment, možemo reći da se digitalni HR u početku smatrao potcijenjenim i nepotrebnim. Sada, međutim, postoji inicijativa koja ima za cilj ubrzanu digitalnu transformaciju HR-a sa osnovnim ciljem pružanja brzih rešenja za česte promene u okruženju.
Mnogi poslodavci se obraćaju spoljnim organizacijama da bi se ova transformacija dogodila i traže podršku treće strane u svojoj potrazi za povećanjem nivoa digitalne zrelosti.
Zašto upravljanje vremenom?
Promene na radnom mestu dešavale su se velikom brzinom i stvorile su jedinstveno radno okruženje. Rešenja za upravljanje radnim vremenom vam pružaju nove načine da u velikoj meri olakšate rad cele organizacije u izazovnim i „normalnim“ vremenima, i koja vam pomažu da se lakše prilagodite novim okolnostima. Ova rešenja se kreću od poboljšanja iskustva zaposlenih do kontrole troškova i usklađenosti, i pomoći će vašoj organizaciji da upravlja izazovima i da im se prilagodi kao nikada ranije.
Ovde ćemo vas upoznati sa četiri načina na koja vam rešenja za upravljanje vremenom mogu pomoći da se bolje pripremite za sve prilike i izazove sa kojima se možete suočiti, i pomoći vam da uspostavite ravnotežu između stabilnosti i fleksibilnosti.
1. Poboljšanje iskustva zaposlenih
Zadržavanje i privlačenje najboljih talenata je ključno za uspešno poslovanje, korisničko iskustvo i konkurentsku prednost. U današnjim okolnostima jednostavno ne možete priuštiti da ignorišete promenljive potrebe zaposlenih. Ako želite da preživite u svetu koji više nije isti kao što je bio, upravljanje vremenom i način razmišljanja usredsređen na zaposlene više nisu izbor već obaveza. Kvalitetna rešenja će omogućiti vašim zaposlenima da poboljšaju komunikaciju i koriste samouslužne alate koji će im omogućiti da efikasnije upravljaju ličnim i profesionalnim životom.
2. Rad na daljinu
Rad od kuće je postao norma za mnoge organizacije, a neki poslodavci već primenjuju rad na daljinu kao fleksibilnu ili stalnu opciju za zaposlene. Tehnologije upravljanja vremenom olakšavaju zaposlenima da se povežu i sarađuju sa kolegama na bilo kojoj lokaciji. Ova rešenja su izgrađena u oblaku i daju udaljenim zaposlenima pristup „bilo gde, bilo kada“, čineći rad od kuće ili u pokretu stvarnim i lakim. Pored toga, omogućavaju menadžerima rasporeda da upravljaju fleksibilnim radnim aranžmanima, obezbede pokrivenost radnog mesta i da se pridržavaju smernica i propisa koji se često menjaju.
3. Kupovina, pozajmljivanje i izgradnja talenata
Pronalaženje najboljih talenata širom Evrope je i dalje strukturalno pitanje i ne očekujemo da će se to uskoro promeniti. Poslodavci moraju da smisle nova, kreativna rešenja za optimizaciju postojećih praksi upravljanja vremenom i obezbede fleksibilnost svojim timovima kako bi postigli efikasan rad. Dok razvijate svoje postojeće zaposlene kako biste zadovoljili vaše potrebe za radnom snagom, možda će vam trebati novi talenti kao što su radnici po ugovoru ili stalni radnici. Bez obzira na vrstu stručnosti koja vam je potrebna ili bez obzira kada vam je potrebna, rešenje za upravljanje vremenom će poboljšati mobilnost vaše organizacije, upravljanjem i podržavanjem različitih istovremenih ili asinhronih grupa zaposlenih; od zaposlenih koji rade od kuće do radnika na gradilištima i onih koji rade na terenu ili na mnogim geografski udaljenim lokacijama.
4. Prilagođavanje promenama
Kontinuirane promene su realnost za sve kompanije, a agilnost je ključna za snalaženje u ovim izazovnim vremenima. Rešenja za upravljanje vremenom će pomoći vašem poslovanju da prevaziđe nove, neočekivane izazove i okolnosti, istovremeno osiguravajući usklađenost sa propisima. Pravo rešenje za upravljanje vremenom će se razvijati paralelno sa rastom vaše organizacije, podržavajući i prateći vašu brzu ekspanziju usled otvaranja novih kancelarija, spajanja, akvizicija ili organskog rasta.
Pronalaženje pravog prodavca za upravljanje vremenom
Ako tražite dobavljača za upravljanje vremenom, preporučujemo vam da pažljivo procenite koja rešenja najbolje odgovaraju vašim zaposlenima i koja rešenja mogu jasno da prenesu buduće promene i osiguraju da se čuje glas vaših zaposlenih.
Postoje tri principa na koja treba obratiti pažnju pri izboru rešenja za upravljanje radnim vremenom:
- Povećanje poslovne vrednosti u celoj organizaciji — od smanjenja troškova prekovremenog rada do eliminisanja nepotrebnih administrativnih zadataka kako bi se pojednostavila usklađenost i poboljšalo iskustvo zaposlenih.
- Otpornost na budućnost i fleksibilan - da zadovolji vaše specifične potrebe danas i u budućnosti bez potrebe za prilagođavanjem sistema.
- Inovacija koja podržava kulturu naprednog razmišljanja evolucije i transformacije organizacije.
Fleksibilno, efikasno i predvidljivo upravljanje radnim vremenom je ključ vašeg uspeha, posebno ako se prisetimo velikih promena koje smo svi doživeli u proteklom periodu. Pravo rešenje za upravljanje radnim vremenom će pomoći, ali ono mora da ispunjava specifične zahteve vaše organizacije.